1:a december

Igår hämtade jag ut ett paket jag beställt från pickpack. Lagom euforiskt plockade jag upp alla resgrejer, bland annat impregnerat myggnät, daypack-rygga, kudde, reslakan, tvättlina utan klädnypor (man behöver alltså inga), låsvajer och lite annat smått och gott. Känner på mig att jag kommer ha extremt bra nytta speciellt utav den klädnypefria tvättlinan. Eller? Jag har aldrig varit särskilt ekonomisk så det slutar väl med att jag köper nya kläder istället för att tvätta mina gamla.

Just nu sitter jag mest och funderar över vilka filmer jag ska ta med. Skulle helst vilja ta med gilmoregirlsboxen men det skulle nog betyda att jag får lämna allt annat hemma för den är extrem.

Det är 59 dagar kvar idag. Jag vill att tiden ska gå fortare! Jag vill åka nu nu nu!

Till lillasyster:
Jag behöver något att frakta alla mina filmer i, så exempelvis en såndär plastgrej du vet som man har skivor i. Så många som möjligt ska få plats. Och förresten jag tänker ta med mig harry potter filmerna också, det är väl okej? Du får låna min tv medans jag är borta istället. Och snälla säg till m och b att ge mig en ipod (nano) i julklapp? Eller en fet reskassa, det skulle jag gilla också. Vet bara inte hur jag står ut på planet utan musik i öronen.

Annat som står på önskelistan nu är reseförsäkring och att få abonemanget betalt. Det går tydligen inte att göra någonting med. För tydligen, hade jag 1 års längre upsägningstid än vi kommit överens om. Kanske ska ringa telenor (igen) och berätta om hur lurad jag känner mig (igen) så kanske jag får lite gratisgrejer (igen)..

Hur lätt är det förresten att komma på vad man ska ge alla i julklapp? Det närmar sig nu, 24 dagar kvar... Julstress hejhej.

Kommentarer
Postat av: lillasyster

Om du menar en sån där plast sak som man lägger DVD och CD skivor i så tror jag att jag vet vad du menar. Jag kan leta upp en sån. Annars finns det billiga på brisak.

Självklart får du ta med dig dom bara dom kommer hem igen ;)

Jag ska försöka göra det jag kan med ipoden :)

2010-12-01 @ 22:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0