Mitt nya liv avsnitt 367

Ja, nu har jag för tusende gången bestämt mig för att jag ska leva sunt och nyttigt och inte äta massa skit hela tiden som den där 200g chokladkakan jag tvångsmässigt äter minst 1 gång om dagen.

Jag har nu varit nyttig i 24 timmar, gått promenader och ätit bra. Det enda som saknas är en springrunda, men jag känner att det får jag ta när jag känner att jag orkar annars blir det inget alls.

Så istället för att sitta här med choklad eller mackor sitter jag här med ett glas vatten med citron och ingefära i. Vem vet jag kanske blir frisk från förkylningen på köpet.

Heta tips: koffein gör att man inte kan sitta still även om man vill. Kaffe faller alltså under kategorin nyttigt.
se till att lova att gå ut med hunden. Det blir pinsamt att bortförklara varför den skitit på mattan, alltså måste man gå ut. Och när man väl är ute tar man alltid den långa vägen hem.

Fler heta tips har jag inte. Jo förutom citronvattnet där då, jag tror fasiken att det minskar sötsuget för jag har inte haft cravings än! Eller så är det grapefrukten jag åt i morse. Fett.

Det värsta är att jag tror att jag har sockerabstinens. Jag är liksom lite skakis i hela kroppen. Märkligt. På 24 timmar, då vet man ju att man gör rätt i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0