Morning glory (eller inte)

Att vara nyvaken vid halv 11 snåret är inte helt godkänt, men snart har det ett slut för snart börjar jag jöbba! FETT! Ska bli så kul.

Har drömt en massa konstiga saker inatt, det händer ganska ofta. Nu kan jag inte skylla på lariamet (malariamedicinen) längre, utan jag måste helt enkelt inse faktum och acceptera att jag är lite störd. Precis efter jag vaknat knackar det på dörren, man är sådär lagom sugen på att öppna när man inte klivit ur sängen än och dom har ju nyckel, men jag tänkte att dom måste ju tycka att det är jättemärkligt att ingen öppnar och sen kliver jag helt plötsligt fram, som att man smyger på dom. Fast dom ser alltid lite småskraja ut. Känns hela tiden som att dom tror att jag smyger på dom så jag får försöka åka härifrån en stund idag. Nu insåg jag precis att jag inte förklarat vad det är jag pratar om här men det är alltså våra fönsterfixare som ska byta fönster åt oss. Jag är inte längre säker på att de är polacker, det låter mer som ryska, och de pratade visst inte alls engelska med mig för när jag öppnade dörren sa killen med en blick som att jag tänkte slå honom: Hääi kän vi komm in? Jaja visst självklart säger jag och gestikulerar med armen att dom ska komma in för jag är inte säker på att dom förstår vad jag säger.

Grannen bjöd dom på fika häromdagen, jag funderar på att koka lite axtra morgonkaffe och slänga fram en sockerkaka. Fast nej, jag vet inte om jag vågar. Vi får se. Fick lite dåligt samvete för dom jobbade och slet i vårat hus nästan hela dagen och så fick dom fika hos grannen. Kanske inte så konstigt att dom tror att jag vill slå dom, jag är liksom den elaka bitchen som inte öppnar dörren, som smyger på dom när dom jobbar och som inte bjuder på fika. Okej det resonemanget avgjorde just hela saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0