Kubb, tv och ett gäng polacker

Igår körde vi uppvärmning inför kubb-vm med tjejerna + Patrik. Patrik är Emmas +1. Jag drack för mycket rosévin som vanligt och det gjorde dom flesta andra också. Vi rundade av kvällen uppe hos Emma och Patrik innan vi vinglade hem åt varsit håll.

I morse vaknade jag av att jag såg en gigantisk geting komma emot mig med gadden först, den mätte minst 2 centimeter mellan ögonen så jag kastade mig in under täcket fastän det var säkert 45 grader i mitt sovrum för det är det alltid på morgonen. 5 minuter senare var jag tvungen att få luft och insåg då att där inte alls fanns någon geting. Säkrast att ta skydd ändå för jag har blivit stucken när jag sov förr utav dom där rackarna. Då hörde jag hur det skramlade till i rummet bredvid, det är polackerna som håller på att byta fönster. Dom springer runt i hela huset och låter med maskiner och grejer, och så mumlar dom på asdålig engelska så det tog mig ett bra tag att inse att det inte var svenska dom imiterade. Sliten som man är svarar man på svenska ändå. Det kommer liksom inte fram något annat. Jag försöker se på glasblåsarens barn på tv men den har ingen mottagning så jag missar 2/3 av allting. Jag kan inte gå på toaletten heller för övrigt för där är det också en polack. Dom är överallt. När ska dom gå egentligen? Hur länge ska jag behöva vänta på att lillsyrran kommer hem och bakar jordgubbstårta?

Jag ljög förresten, vi laddade inte alls upp för kubb-vm. I slutet av kvällen körde vi fyllekubb, då är planen något mindre så man har en chans att träffa. Emma siktade extra bra och kastade en storkubb rakt i mitt ansikte. Det gjorde rätt ont men det såg nog kul ut så den bjöd jag på.

Nu ska jag se om jag kan kasta ut polackerna ur badrummet och eventuellt skicka dom med sina maskiner till tv-leverantören så att dom kan få ordning på sina grejer alternativt åker på sjutusan till huvudvärk. Det är inte mer än rättvist tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0