På tal om påsk:

Angående superstädningen jag pratade om innan så har det gått mer framåt än bakåt men i ett väldigt långsamt tempo. Idag har jag:

- Dammat av EN hylla (i enda syfte att sätta dit mitt specialbyggda bokstöd)

- Snickrat ihop egna bokstöd av silvertejp (det innebär att man drar silvertejpen från hyllan som behöver bokstöd till hyllan ovanför)

- Häftat fast mina tavlor på väggen (de tavlor jag köpt av en vän i Afrika som egentligen borde ramas in på något sätt)

- Tänt en rökelse (som askade på hyllan jag dammat av)

- Skrivit listor på olika saker (som jag ska göra någon gång när jag känner mig mer inspirerad, typ köpa färg för att måla om en del saker)


Jag har också:

- Tvingat med en motvillig bonusfarmor på aktiviteter på äldreboendet

- Rotat fram ett recept på tomatsoppa och sedan inte följa det alls (och det här kommer ingen tro på men den blev RIKTIGT god.

- Hittat mina favoritörhängen som varit borta över ett år. De låg under dammet under en hylla. Mums.

- Googlat cupcakesbilder, bara för att jag vill baka såna och inte för att äta, för att titta på! Jag vet redan nu att det kommer krävas mycket för att jag ska ställa mig i köket och baka. Jag som hellre går hungrig än att laga mat. Därav mina kulinariska färdigheter, mitt midjemått och mitt sockerbehov. Tomatsoppan idag var ett undantag utan dess like. Jag förväntar mig inte vara så ambitiös det närmsta 2 åren. Detta är alltså tjejen som åkte och köpte sushi på jullafton. Det gör jag nog till midsommar med förresten.


På tal om midsommar, de där lussekatterna jag lovade dig Frugan, hoppas inte på för mycket! Jag tänker försöka övertala mig själv att slänga ihop en deg, vänta på att den jäser, brottas med den på bakbordet, få astma av mjölet, vänta på att de missbildade bullarna jäser igen, vänta på att dom ska bli klara i ugnen, bränna mig när jag tar ut dom... Jag känner mig helt enkelt inte så lockad till något som har med kök att göra.

På tal om att inte känna sig dragen till något så kom jag att tänka på sport. Jag gillar inte någon sport alls. Förutom hästar men det räknas inte på samma sätt om man inte tävlar, och det gör inte jag. Jag umgicks med en person en gång som skulle släpa med mig på diverse sportgrejor och jag kunde inte ha varit mindre intresserad men blev likt förbannat släpad mellan både den ena och den andra störtlöjliga gräsmattan med olika slag korgar och hål och flaggor och nät. Jag höll på att bli vansinnig. Jag gillar matlagning/bakning MYCKET mer än sport.

Och med det sagt så ska jag nog försöka lite extra med dom där lussekatterna ändå, jag har velat ha lussekatter till midsommar så länge jag kan minnas nästan men aldrig fått ärslet ur. Och sitt inte och tänk att jag är helt bananas nu, alla andra juliga saker får man äta på midsommar (ja okej jag erkänner att julskinka inte är så vanligt) men så gott som allt annat. Det enda jag gillar på julbordet är lussekatter, så jag tänker dra på den traditionen till både påsk och midsommar har jag härmed bestämt! Till midsommar får man väl kalla dom sommarkatter, men vad ska man säga till påsk (julmust byter exempelvis namn till påskmust när april närmar sig)? Påsk-katter låter konstigt, påskharar är oftast gjorda i choklad och blir då missvisande, påsk-kissar? Påskisar? Blir också märkligt då lussekatterna är överlägset mer juliga än påskiga. Nä, jag får fundera lite på det där. Jag återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0